Äntligen dags för licenskurs

Kl 05.30 ringde klockan och dagen man sett fram emot i fler veckor var äntligen här.
Trötta (jag var iaf trött) styrde vi våra två röda crx:er mot kinnekulle ring för att ta debutantlicens i banracing.
Ett stopp på shell där lite frukost inhandlades samt ett stopp på preem där de röda fick sin mat.

På väg:


En aning tidiga anlände vi försttill grindarna.

Första halvan av dagen var teoretisk, andra halvan var praktisk.

Crx:en funkade finfinti de kurviga partierna, men tappade självklart på rakan.
Otroligt kul var detiaf. värt varenda krona!

Mattias crx lät lite som en stenkross så han fick tyvärr ringa efter lite hjälp:


När bilen var lastad åkte jag mot linköping. efter ca 8 mil tyckte jag att det lät lustigt om bilen. det skramlade. Skramlandet försvann när jag bromsade eller accelererade. Oljudet ökade ju närmare linköping jag kom. I vallarondellen började jag lite orolig och funderad på om det kanske är så atthjulen håller på att trilla av. Väl hemma visade det sig att alla 4 hjulbultrarna på höger framhjul satt lösa. tur att inget allvarligt hände!

Kommentarer
Postat av: Mattias, NiTRO.SE

Shit pommes frites!
Vilken tur att hjulen satt fast, Min trailer tramp kom hem safe and sound, "sparade" en massa bensin på de ;) (gäller att hitta de possitiva i de hela haha).

Tack för att du väntade!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback