Bromsbelägg

Så då då har jag bytt belägg fram.
Blev lite försenad, kom igång 15.45.
Tog vänster sidan först. Alla bultar lossnade så fint.

Kolven gick lätt att pressa in i oket och efter 15-20 min var allt klart på den sidan.

Sen var det dags för höger sida. Bulten som håller oket på plats satt som berget. men efter att ha ställt mig på blocknyckeln så fick jag loss den.
Belägget på baksidan av skivan satt fast. fick banka och slå en del, men till slut fick jag loss det.
När jag sen skulle ta och skjuta in kolven i oket så böjde jag verktyget. baah! fick smörja och slå försiktigt med hammare. Rätade ut verktyget så gott det gick och till slut gick kolven in!
Höger sida tog ca 1h 15min.

Nuär det klart iaf. snabb dusch och en blir det öl och grillning på balkongen.

(undrar om jag kommer få loss bultasen till dämparna imorron??)

Kommentarer
Postat av: Mattias, NiTRO.SE

Titta här är ju ett broms belägg inlägg :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback