Lördagspyssel på hög nivå

Gick upp kl 07.10. Vid 07.30 ringer en kollega som skulle jobba och säger att det blir inget, men han kan släppa in mig så jagkan pyssla.
Är på plats vid 08.00 och blir insläppt. Får låna nyckeln och sätteri gång.



Hissa upp bilen och plockar bort hjulet. Börjar med att lossa bultarna till bromsslangarna:


Därefter lossarn jag bulten som håller dämparen i klon:


Därefter är detbulten som håller klon i hjulupphängningen. Denna sitter som berget:


Kan inte rubba bulten alls. tar en tur till stället där vi har lite rör. Där hittar jag ett fyrkantsrör som jag kan använda som hävarm. med massa energi lyckas jag få loss bulten utan att runda skallen. VICTORY!


Sedan vardet bara att lossadetvå bultarna i motorutrymmet och sen var dämparen bortmonterad.

orginal vs gul koni:


Montera den nya gick snabbt och enkelt.
Vänster fram klar:


Höger sida med orginaldämpare:


En viss nivåskillnad :D

Höger sida gick på 30 min. (den förstasidan gick på 1h 5min). Högersida färdig:


Nu var det dags för bakdämparna. Börjarde lossa de två övre bultarnai bagaget. Inga dimmor alls. Den tredje och sista bulten nere vid hjulupphängningen satt som berget. Efter 25-30 min fick jag dock loss den. VICTORY tänkte jag men ack så fel jag hade. Det var lögn att få loss dämparen. jag klarade inte få den över hjulupphängningen.Riktigt surt när man fått loss alla bultar. Blev till skruva fastorginaldämparen igen. Detta tog nog en timme för att det var svårt att centrera dämparen över skruvhålet nere vid hjulupphängningen, men tillslut så gick det.

Nu åker man lågt fram och högt bak. om nån vill varasnäll och hjälpa mig med bakdämparna vorejagevigt tacksam!

Kommentarer
Postat av: Mattias, NiTRO.SE

Martin kör en hot rod! martin kör en hot rod! hahaha ;)

Näe jag är imponerad av att du lyckades med framvagnen!

Postat av: Martin

Hot rod is the shit...i alla fall för tillfället ;)

2007-04-28 @ 22:46:47
URL: http://mzmracer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback