Pill med crx:en

Har ägt crx:en i lite mer än ett dygn och har redan hunnit störa mig på att stereon tappar minnet när tändningen slås av.
Letade fram verktyg för att plocka ur stereon (en phlips nånting). Kom på att jag hade sånna till min philips orginalkassettsuperspelare till astran. Hittade verktygen i förrådet.

Plockade ut stereon och möts av detta:

Vad glad man blir när folk skarvar i orginalkablagen!
Blir till att försöka få tag på en ny ISO-kabel....om sådan finns fortfarande.

Ljudet i bilen är förvånantsvärt bra, skruvade loss ett högtalargaller för att  kolla vad det var för högtalare:

Magic...aldrig h örttals om. Notera även träklossen som sitter som distans bakom högtalaren :D

Mätte lite på röret från luftboxen och in i motorn. ska nog införskaffa ett öppet filter. måste nog skaffa en rörkrök först.
Fick för mig att kolla om luftdiltret var bytt nyligen. skruvade loss kåpan och kikade...såg jättenytt ut. Skruvade tillbaka locket och la skruvmejseln på locket. Gick runt bilen och pysslade lite.
Efter nån minut fick jag för mig att nu är jag klar för dagen...dags att stänga ner allt. Smäller igen motorhuven....hmmm den ser sne ut. F*n...skruvmejseln ligger ju där under. Sätter mig i bilen och drar i frigöringsmekanismen....inget händer.
Mia kommer ut och jag ber henner rycka i spaken medans jag trycker ner huven...funkar inte. Skickar ett litet sms till kusin vitamin som har en likadan bil och frågar om han har nått tips om vad jag kan göra. Svaret blev att jag skulle försöka trycka ner huven samtidigt sm nån rycker i spaken inne i bilen.
Efter en paus gör vi ett nytt försök. Jag trycker ner huven så att hela fjädringen i bilen trycks ihop. mia drar och vips knäpper det till och jag lycka s rycka upp huven! wihooo!
Mia har nu förbjudit mig att lägga saker i öppningar på bilen (bagageluckor och motorhuvar). hon påstår att jag bara har sönder saker då! :D

Kommentarer
Postat av: Mattias, NiTRO.SE

Ha ha de tänkte jag inte på att de va andra gången du lägger prylar på ett inte så bra ställe! HAHA

2007-04-16 @ 20:32:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback