Fortsättning - dag 3

Upp och hoppa på morgonen dag 3. Efter ännu en smaskig hotellfrukost begav vi oss mot Frankrike. Resan gick även genom Holland.
Vädret var strålande!


När vi kom in i Frankrike började det bli dags för lunch. Vad passar bättre än en baguette? Efter maten var det Mias tur att testa de grymt fina franska vägarna.


Anledningen till att vägarna är så fina är att de finansieras med 12 miljoner tullar. Till dessa får man köa i all oändlighet :(


Lite bilder tagna från bilen:


Till slut kom vi äntligen fram till Bayuex där vi checkade in på ett litet Bed and Breakfast. Vi fick dock inte det rum vi hade bokat, men fick byta på morgonen efter.
Bilder på rummet vi in te ville ha, lite coolt ändå tycker jag :D:


Vi tog en upptäcktsfärd på stan.
En katedralsj*vel:


Jag hade som mål att testa ostron och sniglar nu när jag för andra gången var i Frankrike.
Tog tag i ostronen redan första kvällen. Beställde in 6 st som förrätt.


De smakade ungefär som en kallsup i havet :D. Varken äckliga eller goda. Mia provsmakade en en som hon inte gillade (hon har tidigare ätit ett ostron som hon heller inte gillade).


Dag två i Frankrike styrde vi bilen mot "sagolsottet" Le Mont Saint Michel.


Där framme är det!


Lite mobilkonst inne ifrån klostret:


Färden gick sedan på smala slingriga vägar jämte kusten, genom små mysiga byar, mot Omaha Beach.



Vi stannade och åt en glass utanför en bar/mack :D.


Efter lite strul hittade vi äntligen till Omaha beach.


När vi kom tillbaka till vårt B and B fick vi rummet Mia bokat från början.


Fanns även konstiga tillbehör på väggarna...hästtillbehör var det dock :)


Dags för lite middag igen. Fick in en minigaffel till min förrätt:


Den var till för att äta mina vitlöksmarinerade sniglar!


Sniglarna var riktigt goda. Mia gillade även den hon fick smaka!

Dag tre i Frankrike var planen att vi skulle till stranden och sola. När vi vaknade var det dock mulet och svalt så vi tog en tur till Utah Beach och kikade där. Gick på ett museum och kikade lite. Självklart började jag må lite pest så vi åkte tillbaka till B and B:et där jag la mig och vilade medans mia gick runt på stan ett tag.

Lite blandade bilder från kvällen då jag piggnat till igen:


Fortsättning följer...



Kommentarer
Postat av: Mattias, NiTRO.SE

Ostronen påminner om din pizza uppe hos Jimmy :O

Postat av: Martin

Ha ha det har du lite rätt i :D

2007-08-13 @ 14:32:18
URL: http://mzmracer.blogg.se/
Postat av: Mattias, NiTRO.SE

De där slottet.. var de tid vatten o grejer runt de? tycker jag känner igen de.

2007-08-13 @ 14:59:43
URL: http://www.nitro.se
Postat av: Mattias, NiTRO.SE

"Ha ha det har du rätt i :D"
Måste va någon fetish du har!

2007-08-13 @ 15:02:28
URL: http://www.nitro.se
Postat av: Martin

Saint Michel var det vatten runt när vi var där (japp du har varit där du med kan jag berätta ;)=
det är nog så att det är min fetish...mat som liknar...ja...du vet ;)

2007-08-13 @ 15:40:17
URL: http://mzmracer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback