Mer resblogg

Frukostsalen på vårt B and B gick i samma stil som rummen:


Solen sken så vi chekade ut från B and B:et och åkte för att leta upp en strand lite mer norröver.


Ah här har vi en! Dags att sola och bada


Jag har bildbevis på att jag badade...men inte i mobilen....dessa bilder kommer nog upp senare.
Framåt kvällen blev det dags att leta efter ett hotell. Vi hittade en mysig kuststad där vi ville stanna, men oturligt nog var vartenda hotell fullbokat. Till slut styrde vi RS:en mot Le Havre och bokade in oss på ett hotell där.

I Le Havre drack jag Cola till maten (man ska juinte dricka alkoholhaltiga drycker varje dag).


Dagen efter var det dags att åka tillbaka till Belgien. Närmare bestämt till Bryssel där tre nätter skulle tillbringas.
Vi stannade till vid den franska kusten och kikade på några vita fina klippor. (bilder finns i systemkameran).

I bryssel parkerar man tight upptäckte jag när vi stannade utanför vårt 4-stjärniga hotell:


Provsmakade en ny cola light som vi fick när vi stod vid i kö vid ett rödlyse mitt i Bryssel. Den var god trots att det var vitaminer i den ;)


Dags för lite turistattraktioner:
Grand Place:


Manneken Pis iklädd nån högtidsdräkt:


Mia poserar i regnet på shoppinggatan:


Kaffepaus:


Ännu en katedralj*vel:


Vi avnjöt en riktigt god lunch på en mysig restaurang:


Lite belgisk choklad kanske?


Det var nån festival i stan. En massa männsikor utklädda till dockor mm sprang runt med ett stort träd som skulle symbolisera en majstång (i augusti?!!). De firade sommaren typ tror jag. Detta var oxå anledningen till varför Manneken Pis hade en dräkt på sig.


Parkeringsplatserna var väldigt små och jag har ingen backsensor (det är för mesar :P).


En öl på hotellrummet innan det var dags att gå ut och äta:


Sista dagen i bryssel ägnades även den åt sevärdheter.
Manneken Pis utan dräkt:


Janneke Pis (för jämstäldhetens skull har man även en tjej som tömmer blåsan...fast hon var visst inte nödig när vi gick för bi):


Denna kallar jag för "Manneken pjukes":


Slottet:


Vi satte oss i en park, vid en stor fontän, och tog en liten paus, jag var tvungen att kolla statusen på denna våtservetten :)
(Jag har det numera som hobby sen jag och kusin vitamin öppnade en mängd våtservetter hemma hos mina föräldrar för att kolla om alla verkligen var våta :D ):


En lite annorlunda staty i EU-parlamentsområdet:


Det här har varit europas största bygnad....antagligen var det ett tag sen:


Denna kvällen avnjöts belgisk choklad samt en belgisk våffla på hotellrummet innan vi gav oss ut för att äta middag:


Rummet kostade egentligen 310 euro...gott att få det för 59 euro istället :D


Från Bryssel tog vi oss genom Holland till Hamburg. Hotellet vi hade bokat där var sunkigt och saknade parkering (trost att det stod när vi bokade det att det skulle finnas). Enda parkeringen var längs gatan där folk dubbelparkerade hej vilt. Vi avbokade detta hotellet och åkte till ett "favorit i repris"-hotell....Etap (dock inte de på Reperbahn).


Vi tog U-bahn in till centrum. Det var nån paddlingsuppvisning i sjön där:


Vid rådhuset var det en tre-dagars rockfestival "Rock Spekatakel". Vi stannade och kikade lite.
Titta vilken vacker vagn!


Byggare bobs nattliga jobb??


Rathaus:


Polizei!!:


Ett av banden vi såg, "My Baby Wants To Eat Your Pussy". En kille i klänning, en dracula-wannabe, en kopia av Jack Sparrow var de mest skumma medlemmarna i bandet :D


Vätskepåfyllning:


Det sista bandet vi såg, " Dacia & The Weapons Of Mass Destruction".
Ett helt ok band...nästan riktigt bra. Sångerskan såg ut som J-Lo.


En hederlig Etapp-frukost sista innan resan tillbaka till sverige:


Handlar lite i Boder-shoppen i Puttgarden:


Två färgor och 75 mil senare möts vi av ett rejält regn- och åskväder i Linköping. Vilket välkommande!


Den förkortade versionen av våran roadtrip får nu vara slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback