+/- reflektioner angående de nya GDS-hallarna

Eftersom stötfångaren ska in på lack åkte jag till nya OKQ8 i tornby för att testa de nya GDS-hallarna!
Efter besöket kan jag sumera det hela så här: bygg upp gamla OKQ8 vid bergsrondellen igen! jag behöver de gamla hallarna!

Det börjar med att man får förskottsbetala för 30 minuter. Man får en kod som man kommer in i en stor hall. Väl där inne finns det 6 platser med draperier runt. 4 platser har lyft. Jag fick en med lyft vilket var värdelöst då jag inte skulle lyfta bilen denna gång. Det är trångt och jävligt och svårt att nå hela bilen med högtryckstrvätten. risk att repa bilen med slangen samt att draperierna flyger otäckt nära bilen när grannen kör med sin högtryck.

Hinner man inte klart på 30 min kommer man inte ut ur hallen. då får man betala för 30 min till för att komma ut dvs 108:- tot.
Normalt sett tvättar jag och torkar jag bilen på ca 40-45 minuter. då hinner jag med insidan av dörrarna oxå. Det brukade kosta 65-80:- förr i tiden när man betalde efter hur länge man var inne i hallen i efterhand.

Slutsats: jag är missnöjd tyvärr, tanken är god, men man blir stressad av att man har kort tid på sig..om man inte vill pröjsa 108:- varje gång (då kan jag likaväl köra borslös tvättning på shell efter kl 21). Det är för trångt och det är lätt att repa bilen om an är oaktsam.

Oj vilket maffigt "dagens ris"-inlägg det blev. Förlåt OKQ8, men jag gillade era plåtskjul bättre de var rymligare och man betyalde när man lämnade tillbaka nyckeln!

Kommentarer
Postat av: Mattias

Du skulle lagt ett skambud på plåtskjulen helt enkelt! Jag är inte främmande för att byta branch, kan tänka mig o sitta i ett utedass och ta betalt åt dig.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback