Demontering av stötfångaren

16.05 stämplade jag ut. bytte om och gick ner i verkstan för att börja leka mullemek!

Före:


Fick lossa ett gäng skruvar i hjulhusen:


Lossa listen för att komma åt bultarna under:



Lossa skruvar under och över:


Koppla loss spolarmunstyckena och slita lite.
25 min senare var man klar:


Insåg att stötfångaren inte skulle gå in i Henriks lilla corolla så jag la i den i RS:en och satte fart mot LKPG lack & recond. Väl ute på 90-vägen gasade jag på lite och då hörs ett konstigt ljud...kommer på att innerskärmarna sitter ju rätt löst och tar emot mkt vind. får köra i 60-70 hela vägen in till stan för att inte ha sönder dem.

lämnar in gejjerna på lackeringsfirman som sägar att det kommer vara färdigt på måndag eller tisdag då de hade mkt att göra. (var vad jag hade räknat med).

Parkerade bilen hemma. hoppas det inte blir en massa snö och is som ställer till det nu innan jag får tilbaka fronten.


Imorron får henrik hämta upp mig, då blir det att åka corolla till jobbet. weee!

Kommentarer
Postat av: Mattias

KANONERS! Men jag ska anmäla dig, utnytja svart arbets kraft! fy!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback