I huvudet på Martin

Idag har jag funderat på om jag ska ta och skaffa mig en laddtrycksmätare.
Har tagit redan på var jag ska koppla in den och så. Kan ju vara bra att ha när man chippar bilen om inte annat.

Jag har haft tankar på det förr, men jag har inte hittat nån mätare i bra prisklass som varit snygg (realcars har vit bakgrund och jag vill ha svart).
För några dagar sen damp "feltemas" nya katalog ner och de hade börjat sälja turbotrycksmätare. Det jobbiga var att det såg helt ok och priset var bara 299:- (ställer för 598:- som realcars kostar). Frågan är ju hur pass bra de där kan vara egentligen.

Såg även att de börjat sälja aktiva 8" basrör (
http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=520&iItemId=130391). lite intressant det med, men sen är det ju det där med att det är från biltema....är ju egentligen väldigt anit att montera nått från biltema på mina bilar....hmmm.

När jag köpte bilen hittade jag kablar fördragan för slutsteg i reservhjulsbalgan. vad bra tänkte jag. när jag höll på sist med bilen insåg jag att det inte gick nån +kabel från batteriet och jag hittade ingen säkringsdosa för strömkabel till slutsteg heller. undra var änden är till +-kabeln?. Den går in under dörrlisten vid bakdörren har jag sett, men mer vet jag inte. måste börja riva ner alla listerna om jag ska hitta änden och det verkar riktigt trist!

Oj nu vart det ett mastordontinlägg igen. men som vanligt är jag kluven på hur jag skagöra ju!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback