Parkeringslampa bytt

151663-426

Så där den trasiga parkeingslampan är utbytt!
Gick väldigt smidigt nu när inte stötfångaren satt på!

Skulle även byta ena nummerskyltsbelysningslampan (jättelångt ord). Skruvade loss täckglaset och plockade ut den trasiga lampan. När jag sen tryckte dit den nya lampan sa det plopp och lampan låg inne i bagageluckan. Blev ett större projekt att byta den än jag trodde. Fick bända loss plastpanelen på insidan så jag kom åt att att trycka tillbaka lamphållaren och sedan hålla emot när jag satte i lampan igen.
Det riktigt svåra var att få tillbaka plastpanelen igen då snäppfästena var tvungna att böjas bakåt för att fästa i sina hål igen. men efter ett gäng grova svordomar satt den på plast som den skulle ocg jag tror att alla fästena är hela!

Värsta bloggmaterialet, men pga av mitt lätt frusna tillstånd (svinkallt att jobba ute utan handskar) tog jag inga bilder på problemen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback