Svenska rallyt - the story part 2 (hemresan)

Som vanligt var det kö ut från Hagfors. Vi roade oss med att busa lite med en kille som tappat bort sina polare via walkie talkie. Det var inte förrens han hittade sina polare ca 15 minuter senare han förstod att vi drev med honom. Ha ha stackarn. Han gick ju åt söder iaf...fast det var ju hans söder och inte vårt! ;)

På vägen hem stannade vi i en liten håla några mil ifrån karlskoga och käkade. Jag och mattias åt där förra året och det var dags att återuppliva lite gamla härliga minnen.
Placet är värsta haket....nån pizzeria/bar/restaurang jämte en mack. skabbigt värre. Förra året var det "kulhål" i fönstren samt att en alkis kom in och satte sig hos oss och började fråga om vi sett Nisse* som var skyldig honom pengar.

I år var det inga kulhål i fönstren och ingen alkis. dock hade de kvar planksteken.


Passade på att ta av mig mössan för första gången på 13-14 timmar. Grymt snygga man är i håret då!
Nästan lite Dermot-varning:


Efter maten passade Robert på att hänga lite i baren:



Efter maten rusade vi in i bilen för att lyssna på melodifestivalen på P4! Uj uj det är mer vuxenvarning än "på spåret" hell yeah! ;)

Vid 22.30 tiden var vi åter i Linköping. Grabbarna hoppade in i rallycorollan och fortsatte ner till Jönköping. Själv gick jag upp och stupade ganska snabbt i sängen.


Vad har jag lärt mig under denna resan.
1) Man kan torka sig med en stövel efter man har klossat.
2) Det är inte många i min ålder som kollar på "på spåret". Jag ska inte se nästa säsong!
3) Mitt minne är apkasst. Jag har för mig att jag har varit med om saker jag ej varit med om...pinsamt...men visst f*n stod det ett gäng och sköt på en buss förra året eller första året? (tror det var förra då vi parkerade på en väg parallelt med stora vägen på sista sträckan)...äh jag har nog bara drömt det haha. otäckt känsla det där......ha ha!
4) Melodifestivalen på radio är ännu tristare än på tv!
5) Inredningssnubben på 3:an som har en hund och som alltid pratar engelska har en anonym hund. (elle vet nån vad den heter?)

Tack till alla som var med denna helg. Jag hade grymt kul!


*Nisse är ett påhittat namn då jag inte kommer ihåg vad killen han letade efter hette.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback