Tanka

151663-321

jag glömde ju självklart att tanka i morse. När jag åkte hem kollade jag på färddatorn som visade att jag kom 0 km på tanken. Äsch jag borde klara mig till linköping tänkte jag (ca 1,5 mil). I Berg precis över Göta kanal så började bilen hacka sig fram. tog mig in på macken (Pump) som ligger  några meter längre bort och kom ända fram till en pump. På skylten stod det att Visa-kort accepterades tillsammans med en massa andra. Tryckte in Visakortet och slog min kod mm. ....men nekas självklart att tanka. Pengar finns på kortet det vet jag. Vart lite lack på det där och rotade fram en 20-lapp som låg i plånboken. lyckades få i 1,9 liter bensin som sedan tog mig via mekonomen och engströms till JET på industrigatan där nästa tankningsrelaterade problem uppstod. När jag skulle tanka vägrade pumpen gå igång. testade fler ggr att trycka på "95" symbolen men icke! Tryckte på "98" istället och vipps hoppade pumpen igång. Så nu kör man på lyxbensin :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback