Beslutsångest

Svängde förbi Pelles däck i efter jobbet. Behöver däck till fälgarna som förhoppningsvis kommer imorron.
De rekomenderade Tyfoon successor (hade dem på min astra innan).
Alternativ två är att beställa Toyo Proxes T1-R ifrån däckonlline. De kommer kosta nån krona när man räknar in frakt och monteringskostnad hos däckverkstad. Problemet är mest att det kan ta upp till 30 dagar att få dem.
Tyfoondäcken får jag monterade direkt då de har dem hemma.

Enligt däcknissen på Pelles så kvittade det vilka däck jag köpte om jag bara skulle ha dem som transport till och från banan. Och de skulle funka ok i väta.
Usch vad beslutsångest tät på en!

Kommentarer
Postat av: Mattias

TOYO däcken är nog till fördel om du ska sälja bilen någon gång..
samt att däckonlines priser är inkl frakt har jag förmig..
va är de för pris på thyondäcken? (gubben i saaben på kinnekulle hade sånna ;).

2007-07-03 @ 20:06:09
Postat av: Martin

Tror varken jag får mer eller mindre för bilen om det sitter toyo eller tyfoon på.
Ang. frakt. Går man in på ett däck så står det inkl. frakt bla bla. men koller man i menyn leverans ocg betalningssätt står det: "Priset för ett komplett hjul är inklusive moms. Frakt- och paketeringskostnader tillkommer med 99 SEK/hjul."
725:- st kostar tyfoon däcken monterade och balanserade. 743:- kostar toyo monterade (om det är 99:- i frakt per hjul oxå).
Största anledningen till tyfoon är att det kan ta 30 dagar innan man får toyodäcken...så länge vill jag inte vänta.

Postat av: Martin

Gubben på tyfoondäck var ju cool :P...massa däckskrik ju ;)

2007-07-03 @ 20:44:00
URL: http://mzmracer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback