Engströms

Åkte försiktigt ner till Engströms för att få hjälp med bilen. Självklart var skodaavdelningen stängd och man blev hänvisad till VW/Audi. Väl där så började problemen.
Tjej i mottagningen: - Du får ställa bilen här så får vi kika på den under dagen.
Jag: - Då borde jag ju få lånebil enl. min mobilitetsgaranti?
En mekaniker kikar förbi och hon frågar om han tror att jag kan köra med bilen. Han menar på att jag borde inte göra det alls. Tjejen försvinner in i verkstaden och kommer tillbaka. Nä du kan inte få lånebil. Troligtvis är det bara packboxen och då är bilen i körbart skick.
Jag: - Men det läcker ju ut olja från växellådan, det kan ju vara helt tomt. Då ska man ju inte köra med bieln? Mekanikern här avrådde ju oxå nyss.
Tjejen: - Efter tre timmar kan du få lånebil, om vi inte har börjat kika på bilen.
Jag: - Men jag började jobba för 30 min sen. Kan ju inte vänta här i 3 timmar innan jag får en bil. Ni måste ju kunna vara lite snälla och hjälpa mig (använde en len sammetsröst :) ).
Tjejen: - Du kan få låna en cykel.
Jag: - Cykla 1,5 mil enkel resa klarar inte jag av.
Tjej: -Det är allt jag kan göra tyvärr.
Jag: - Vad kostar en hybil?
Tjej:- 477:-/dygnet.
Jag: -Jag betalar 100:- för de tre första timmarna tills mobilitetsgarantin går i, det måste du väl kunna gå med på?
Tjejen smiter iväg, när hon kommer tillbaka så får jag en nyckel till en golfplus.
Tjej: - Den här gången gör vi så då, men du får tanka det du behöver själv.
Jag: - Tack jättehyggligt. Det kör vi på nu!

Bilder på min lånade Golf Plus TSI:


En hög, men pigg bil. 6 växlad var den. Måste kolla upp vad det är för motor i den.
Man satt inte skönt dock. Gillar inte lastbilskänslan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback