Martin gör en insats för mänskligheten!

På 90-vägen mellan emmaboda och superstagebanan hittade jag en plånbok i eftermiddag.
Den var överkörd och kontokort mm låg utsprit i diket. Snäll och ärlig som jag är plockade jag upp plånboken och insåg att det även låg en rätt rejäl summa kontanter i den.
Mina tankar gick så här. Jag tar med plånboken till Linköping. Jag vet inte var man lämnar den i lilla Emmaboda och finns det ens en polisstation där lär den inte var aöppen en söndagseftermiddag.

När jag kom hem bad jag mia leta upp tjejens nr på eniro (medans jag tog en dusch). Mia hittade det och jag ringde upp och frågade om hon saknade något.

-" Har du hittar min plånbok??!!"
Ja, svarade jag den har jag. Jag tänkte lämna den till polisen här men ville bara att du skulle veta att den finns och att körkort, kontanter mm finns här.
- "Finns pengarna kvar? Alla X kr?"
- Jajemän!, svarade jag.

Tjejen var jätteglad och jag har precis varit och lämnat plånboken hos polisen!
Japp idag borde jag få medlaj!!


Kommentarer
Postat av: Mattias

Berätta nu hur mkt stålars de va i plånkan?
Visst borde du ha en medalj alltid, bad du inte om de hos polisen?

2007-07-22 @ 21:24:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback