Otursförföljd?

Var på jobbet och lämnade tillbaka nyckeln som jag lånade i fredags. Påhemvägen åkte jag förbi Mias jobb och sa hej. När jag skulle åka h em och packa bilen så tjuter det i bilen och en varningslampa börjar blinka.
Förbannat är allt jag tänker och plockar fram instruktionsboken.

image1049

Slitagevarnare bromsbelägg. Går ut och kikar på frambeläggen. Men de är ju tjocka och fina!
Suckar en aning och åker ner till Engströms. Funderade på om de kommit åt nån av givarna när de gjorde framvagnsinställningen igår. En hygglig kille lyfter upp bilen och kikar om gvarna sitter som de ska. Det gjorde de. Dock var de inre beläggen rätt tunna så det var tydligen de som varnade. Jag kunde med största sannolikhet köra med beläggen hela semestern trodde han. Men sen var det dags för nya belägg och skivor.

Kommentarer
Postat av: Mattias

Din bil måste va hypokondiker.. :P
Kollar dom inte sånt på service? eller du har inte haft inne den ännu?

Postat av: Martin

Nått skumt är det.Den var inne på stor service för 2 månader sen. Då var allt ok, ingen anmärkningen på beläggen eller skivor! Jag bromsar hårt helt enkelt!

2007-07-25 @ 19:05:56
URL: http://mzmracer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback