Bilmek

Idag var det dags att byta till de nya mer racingbetonade bromsbeläggen och tur var nog det...
När jag tog bort mina två månader gamla mintexbelägg (från mekonomen) såg ett ut så här:
image897

Beläggningen hade spruckit på mitten! Tror att detta förklara de rejäla vibrationerna i hastigheter kring 90 km/h som kommer och går (haft dem i ca 1-2 veckor). Trodde att jag tappat en balanseringsvikt.
Beläggen var även rejält slitna för att vara 2 månader gamla och max gått 150-200 mil. Hade nästan slitet ner halva beläggen. Mao klara inte mintexbeläggen av en dags superstagekörning och 4 lugna varv på anderstorp.

Mitt verktyg för att trycka in kolven (köpt på biltema) är numera färdiganvänt. Jag har knäckt det!
image898

3 bromsbeläggsbyten klarade det av, sen packade det ihop totalt. Tips på bättre verktyg mottages!

Är ju trots allt lite smålänning, så jag åkte till mekonomen och frågade om inte beläggen skulle hålla längre än 200 mil och två månader? De frågade om jag körde trimmad bil eftersom beläggen var så slitna.
-Nä det kan jag inte påstå att jag gör svarade jag.
Fick nya belägg, men om dessa skulle gå sönder direkt får jag inga nya ha ha!
Alltid bra att ha extrabelägg utifall att man säljer bilen.

Nya beläggen från mekonomen:
image899

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback