Det torkade till sist upp

..och Martin låg då åter under CRX:en.
image829

Eftersom folk i hcp lyckats få bort hela sina grenrör underifrån borde ju jag klara det med.
Lossade alla fästen och plockade bort dem helt (detta gjorde jag inte igår och det var troligtvis därför det sket sig).
image830

Efter mkt trixande, många hårda ord och en väldans massa våld låg det gamla röret på asfalten.
image831

Tomt.
image832

Nästa problem var att få bort lambdan. men efter en massa våld och en halvt rundragen mutter senare var den loss och monterades på extraktorgrenröret.

Monteringen av extraktorgrenröret gick smidigt.


Under provkörning upptäckte jag att nått slamrade. Upptäckte när jag gick ur bilen att slutröret ligger an mot bakre stötfångaren.
image838

Verkar som att saknade av infästningspunkter på grenröret gör att hela avgassystemet skjuts mot förarsidan. Får försöka lösa det med nån slangklämma eller dyl.

Det blev några timmar under bilen. Priset blev ont i nacke, axlar och rygg. Rivsår på armar. en brännblåsa på tummen....men det var det värt. Jag har en piggare crx nu :D!

Kommentarer
Postat av: mattias

Blev de stor skillnad?

2007-06-17 @ 23:28:08
Postat av: Martin

Ja faktiskt. På höga varv sticker den iväg riktigt bra nu, men jag inbillar mig att den är piggare även på låga varv...men det kan vara en inbillning.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback