Rapport från söndagsförmiddagen

Studsade upp vid 09.30. Lite frukost och sen skulle CRX:en få sig lite kärlek i form av ett extraktorgrenrör.
Hissade upp bilen så jag precis kom under den:
image805

Fick loss bultarna till katten, de 4 bultarna som är extraupphägningspunkter. Sen blev det värre.
Två av tre bultar till underdelen av grenröret lossnade fint, den tredje blev rund. Även en infästningsbult vägrade släppa.
image806

Nu mottages alla tips på vad jag ska göra för att få loss dem. (har försökt att banka på en 13-hylsa på grenrörsbulten (14 är det orginal) men det misslyckades det med.
Trångt är det med. Jag äger ingen rörtång och även om jag gjorde det tror jag att jag får för liten hävarm på den då den bulten sitter för långt upp.

Kommentarer
Postat av: mattias

Jag tycker det är fint att sen du blev konstruktör svänger sig med så fina ord som infästnings-bla bla, tycker mig känna igen det som ett vanligt martin ord. Som novis hade jag själv hade sagt. Fästgrej/mojäng eller något sånt :)

2007-06-10 @ 22:46:40
Postat av: Martin

Man måste ju glänsa med det lilla man lärt sig :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback