Strul - extraktorgrenrör

Det är nog inte meningen att jag ska ha extraktorgrenrör på crx:en :/.

TVå bultar strulade ju som jag tidigare skrivit om (eller en bult och en mutter). I går skaffade jag mig en muttersräckare för att få loss den ena.

I förmiddags började jag vålda på dem. Bulten fick jag loss, eller jag fick loss kompisen till bulten som höll ett vinkeljärn. Fick dock använda spännband på spärrskaftet för att få loss den!
image825

Biltemas spännband är bra att ha!
image826

Sen gav jag mig på muttern på grenröret med mutterspräckaren. Det fick inget vidare alls. för trångt och det verkar som att mutterspräckare inte riktigt funkar på flänsmuttrar :(

Lite demolerad vart muttern, men inte tillräckligt:
image827

Tills sist försökte jag ta bort hela grenröret i ett stycke, fast jag visste att det var lönlöst....vilket det självklart var!

Nu behöver jag massa bra tips på hur jag ska loss den sista muttern. vinkelslip funkar troligtvis inte då det är alldeles för trångt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback