Tiggde

en "ride" till Hörlings Bil & Motorservice.
image845

Henrik försöker spela cool i sin corolla! :)

Bilen var klar och har numera en frisk yttre drivknut på höger sida.

Körde runt på en parkering och upptäckte ett nytt dunkande ljud på höger sidan. lackade ur och fick för mig att dte var den inre knuten som oxå gett upp.

När jag kom hem så skiftade jag hjulen (bilen har ju wobblig sen jag skiftade fram och bakhjul i slutet av maj).
Upptäckte då att det är det högra hjulen som tar i innerskärmen vid fullt rattutslag:
image846

Undra hur det kan göra det på höger men inte vänster sida? Det är ju orginalhjulen på.
Ja ja jag är glad att det inte var den inre knuten som gett sig med!

Efter hjulskiftet körde jag en provrunda och bilen kändes mkt bättre! wihoo!

Kommentarer
Postat av: mattias

De måste bero på att du fegkör över alla farthinder o tror att du har bil för flera miljoner (som en viss grön M3:a ;)-

2007-06-20 @ 22:57:51
Postat av: Martin

Ha ha ja vi säger att det är så :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback