Pillat med bilen

Har en strömkabel och en rca kabel i reservhjulsbaljan, men från batteriet går ingen strömkabel. Var lite intresserad av var den tar vägen så jag började gräva under instrumentpanelen i eftermiddag.
 


Behöver man inge säkring när den siter där? eller sitter det en 30 A säkring i dosan kanske?

Strömbrytaren jag hittade som jag heller inte vet vad den gör är kopplad till samma ställe. den andra kabeln går upp vid dörren.


Plockade ut resevhjulet för att mäta om det går nån ström i kabeln. hittade ett hålsom känns lite dumt att ha. borde skaffa en gummigrommet till det:


Mätte spänningen och den visade ju strax äver 12 Volt.


Kikade lite på högtalarna i framdörrarna. DLS är ju bra grejjer säger de som vet. Hittade både högpass- och lågpassfilter.



Blev väl inte mkt klokare, eller jo....jag vet att jag har ström i strömkabeln. Vill jag koppla in ett basrör så kan jag :D


Nu kollar jag på HV-Brynäs på kanal nio. spännande och viktigt!

Kommentarer
Postat av: Mattias

Kan ha varit så att de va en sån där reservhjuls bas som låg där innan?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback