Berlinresan part II

Fredag morgon. Gick upp vid 08 för att hinna sitta en stund med frukostbuffén.
Efter jag duchat kikade jag ut på vår balkong. Jag insåg direkt att ett mord hade begåtts.
image2267

Tänkte inte mer på saken utan i gick ner och åt frukost.

Efter frukosten var det dags för en stadsrundtur.
Blandade bilder från rundturen:


Efter vår rundvandring på som tog i stort sett hela dagen var fötterna rätt trötta. Jag tog en dusch för att göra mig iordning inför kvällen. Skulle öppna min resväska, då inträffar KATASTROF ett.
Kodlåset på väskan har gått i baklås. Trots att jag har skrivit in rätt kod vägrar den att öppnas.
Min första tanke är: Nån städerska har knäckt min kod, stulit mina saker och bytt kod på väskan....inser sen att det låter lite otroligt. Tar på mig lite kläder och beger mig ner till receptionen. Frågar om de har några verktyg så jag kan klippa av "dragkedjeflärparna". Killen i receptionen ringer på en vaktmästare som kommer med en skruvmejsel och bryter upp mitt lås.

Mitt lås som nu är rätt kassat:
image2276

Efter att låset var massakerat av den tyske vaktmästaren tog jag hissen upp till rummet och bytte om. Mia och jag gick sedan för att äta middag. Vi gick in på en italiensk restaurang....KATASTROF (fast en liten sådan) två.

Alla ensam bord är reserverade. Vi får sitta längst in på ett bord ihopsatt av tre små bord. Till råga på allt klämmer de in ett annat par ijämte oss. Slutasats: Det ser ut som vi är 8 pers i ett sällskap som äter (med varierad ålder och nationalitet). Vi beställde in lasange....varken god eller äcklig. Snubben i paret ijämte oss åt fisk...sög in fiskskinn i munnen som det vore spagetti. Urk!

Efter maten gick vi vidare, hamnade på en trevlig liten fransk restaurang där vi tog varsitt glas rött. Vinet var gott och lokalerna mysiga så vi bokade ett trevligt bord till lördagens middag.

Stay tuned, more to come.

Kommentarer
Postat av: Mattias

Mord, va spännande!

HEMI, cooolt!

Postat av: Martin

Gangsta style on tha balkaaany!

2008-03-04 @ 21:39:02
URL: http://mzmracer.blogg.se/
Postat av: Mattias

Wiiiie!

2008-03-04 @ 22:14:47
URL: http://www.nitro.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback