Felskökning av bilen

Svängde förbi Engströms på morgonen. De läste av felkoden på 1 minut och det tar de 250:- för. (jag har aldrig behövt betala för avläsning innan, men idag fick jag pröjsa (eller det kommer komma på nästa verkstadsbesök :().
Lambda-fel lyder felkoden.
Kan vara lamdasonden (tror en ny går på 2200:- exkl jobb), men det behöver inte vara det.
Tillbaka till kassan för att beställa en tid. Tjejen frågar vad jag vill att de ska göra.
Ja det ska ju ni som är experter berätta för mig. Jag vill åtgärda felet så billigt som möjligt. Då skulle tjejen luska i det hela och ringa mig under dagen.
Nu är det bara att vänta och hoppas på att de löser det här och att jag får läman in bilen snart. Är det lambdasonden som ska bytas först så funderar jag nog på att göra det själv trots allt.


I övrigt regnar det lite smått idag.

Kommentarer
Postat av: Mattias

De lät ju inte roligt alls.

Postat av: Martin

shit happens, de har fortfarande inte ringt. ska ringa dem snart. gissar på att det blir ett byte av lamdasonden.

2008-05-15 @ 13:01:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback