Sänkningen gick lite sämre på RS:en jämfört med CRX:en
Lossade den nedre bulten:

Lossade den övre muttern på krängningshämmarstaget:

Lossade de tre bultarna som håller spindelleden i länkarmen:

Lyckades inte trycka ner hjulupphängningen så jag började lossa den yttre styrleden. Man håller emot bulten med en insex. Tog i och då gick insexurtaget runt.


Som tur var var mekonomen i jkpg öppet en timme till och de hade en ny stryled vänster liggande på hyllan. Tog mias bil till jkpg och pungade ut 400:- för en ny.
Problemet jag nu har är att jag inte får loss styrleden. jag tror att bilprovningen skulle gråta över det gigantiska glapp jag har i vänster yttre styrled just nu :).
Självklart hittar jag inte min vinkelslip som ligger på i nån bra låda sen vi flyttade ifrån linköping.
Jag har iaf bytt fjädrarna bak nu i eftermiddag.
Är rätt nöjd med resultatet (tog 20 mm sänkningen istället för 35 mm).
Resultatet bak:

Imorgon får jag ta nya tag och försöka lösa styrled och fjädrar fram.

Lossade den övre muttern på krängningshämmarstaget:

Lossade de tre bultarna som håller spindelleden i länkarmen:

Lyckades inte trycka ner hjulupphängningen så jag började lossa den yttre styrleden. Man håller emot bulten med en insex. Tog i och då gick insexurtaget runt.


Som tur var var mekonomen i jkpg öppet en timme till och de hade en ny stryled vänster liggande på hyllan. Tog mias bil till jkpg och pungade ut 400:- för en ny.
Problemet jag nu har är att jag inte får loss styrleden. jag tror att bilprovningen skulle gråta över det gigantiska glapp jag har i vänster yttre styrled just nu :).
Självklart hittar jag inte min vinkelslip som ligger på i nån bra låda sen vi flyttade ifrån linköping.
Jag har iaf bytt fjädrarna bak nu i eftermiddag.
Är rätt nöjd med resultatet (tog 20 mm sänkningen istället för 35 mm).
Resultatet bak:

Imorgon får jag ta nya tag och försöka lösa styrled och fjädrar fram.
Kommentarer
Trackback